Wednesday, October 24, 2018

BBM3410/18 : Ujian Allah

Aku pernah menangis tengok result aq waktu stpm sem 1 sangat tak memberansangkan... tapi aku usaha sebaik umgkin untuk kejar impian aku... aku cuba skor mana yang aku boleh... tanya kawan-kawan bila ada yang tak faham... kalau kawan tak tahu terus tanya cikgu...
Ujian Allah sentiasa ada... aku diuji dengan kematian kucingku... sedih sangat sungguh sedih... tapi aku tahu hidup mesti diteruskan... aku berjanji pada diri sendiri untuk berusaha sehabis baik....
Alhamdulillah aku antara pelajar Cemerlang STPM di sekolahku...  tidak ramai pelajar melayu yang dapat anugerah cemerlang STPM ini hanya beberapa je... walaupun banyak menghadapi ujian Allah kita harus sentiasa tabah...
Apa-apa kawan-kawan kat luar sana jangan sesekali putus asa. Apabila Allah turunkan satu ujian itu, pasti kita adalah orang yang layak diuji. Layak diuji bermakna kita cuba sedaya upaya untuk melayakkan diri ke syurga Allah.
Memang hidup ini akan diuji dengan kewangan, kehilangan orang tersayang, kesakitan dan lain-lain. Akan tetapi, jangan biarkan membutakan hati kita akan nikmat-nikmat yang Allah telah beri.
Insyaallah hidup akan lebih bahagia bila kita sentiasa memandang kebaikan di setiap ujian melanda. Hehe.
Jangan putus asa, Allah ada dan insyaallah korang pun oleh berjaya. Tetapi jadi seorang yang berjaya di sisi Allah.

No comments:

Post a Comment